sobota, 8 sierpnia 2015

,,7 razy dziś"- Lauren Oliver/ by BuchOla

Autor: Lauren Oliver
Tytuł: ,,7 razy dziś"
Data premiery: 03.06.2015
Liczba stron: 384
Rodzaj: młodzieżowe opowiadanie z morałem
 
Cóż książka ta jest w pewien sposób intrygująca.
 Całość przeczytałam w 1 dzień i nie mogłam się wręcz od niej oderwać!
 
Książka opowiada o Sam, ładnej, zgrabnej, zabawnej, dziewczynie, która według tamtejszej skali ,,fajności" wykraczała poza normę: miała przyjaciółki, chłopaka, dom, pieniądze i sławę!
Mówiąc wprost jej życie było bajką jednak w tej bajce grała ona rolę złej czarownicy.
Może to okrucieństwo zakorzeniło się w nastolatce pod wpływem jej przyjaciółek, które gardziły innymi licealistami? Możliwe jednak coś stało się i życie Sam się zmieniło, nie było już życiem przeciętnej nastolatki.
 
Był dzień kupidyna, Sam wraz z przyjaciółkami uwielbiały to święto ponieważ mogły wtedy pokazać jakie one są sławne poprzez dużą ilość róż otrzymywane przez koleżanki i adoratorów.
Wieczorem nastolatki udały się na imprezę po której umarły, miały wypadek samochodowy.
Sam budzi się tego samego dnia w swoim łóżku i witała ten sam dzień, dzień kupidyna.
Budziła się ona tak 7 razy, a każdy dzień spędzała inaczej np. całowała się z przystojnym nauczycielem od matematyki, zrywa z chłopakiem na rzecz innego, nie poszła do szkoły tylko spędziła dzień z siostrą, a co najważniejsze próbowała ocalić życie nielubianej dotychczas koleżanki!
Za 6 i 7 razem zrozumiała ona, że życie jest najcenniejszym skarbem i stracenie go jest nieuniknione ale czy na pewno nie możemy zapanować nad śmiercią? W pewien sposób możemy i zachęcam do przeczytania książki ,,7 razy  dziś" , bo to wyjątkowa książka o życiu i śmierci.
 
 P.S. Pod koniec książki będziecie zszokowani bardzo dowidzialnym i nie odwracalnym czynem Sam.
 
Jedyne do czego mogę się przyczepić to słownictwo, jest ono bardzo wulgarne i takie młodzieżowe, jest dużo slangów. Pewne sytuacje są też dla osób trochę starszych dlatego nie polecam książki mało dojrzałym młodszym niż ja!
 
Ja tą książkę przezywałam tydzień, tak mi się podobała, mam nadzieję, że tobie się też spodoba
 
Moja ocena to 9/10
 
Pozdrawiam was i do następnego ~BuchOla

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz